Skip to main content

Reklamację można złożyć:

1) w formie pisemnej:

  • składanej osobiście przez Klienta w Oddziałach i Punktach Kasowych Banku - w godzinach otwarcia placówek, ( dane kontaktowe dostępne są na stronie internetowej Banku),
  • za pośrednictwem poczty lub posłańca na adres: Bank Spółdzielczy w Chrzanowie, Aleja Henryka 22, 32-500 Chrzanów,

2) elektronicznie: e-mailem na adres: sekretariat-bs.chrzanow@bankbps.pl,

3) elektronicznej poprzez system bankowości elektronicznej,

4) elektronicznie na skrzynkę: AE:PL-33745-78670-VEDCI-11 w ramach usługi e-Doręczenia,

5) w formie ustnej:

  • telefonicznie (dane kontaktowe dostępne są na stronie internetowej Banku) lub w przypadku transakcji dokonanych za pośrednictwem bankowości internetowej dodatkowo + 48 32 627 62 95 po godzinach pracy Banku),
  • osobiście do pracownika Banku , przy czym przyjęcie reklamacji w formie ustnej wymaga potwierdzenia
    złożenia na formularzu reklamacyjnym.

Rozpatrywanie reklamacji

Bank udziela odpowiedzi na reklamację w terminie:

1) 15 dni roboczych od daty jej otrzymania dla reklamacji, związanej z realizacją zlecenia płatniczego oraz wydania karty płatniczej;

2) 30 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania dla reklamacji niezwiązanej z realizacją zlecenia płatniczego oraz wydania karty płatniczej.

W uzasadnionych przypadkach, gdy zachodzi konieczność przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego i ww. terminy rozpatrzenia reklamacji nie mogą zostać dotrzymane, Bank przed upływem tego terminu, informuje Klienta o przyczynie opóźnienia ze wskazaniem okoliczności, które muszą zostać ustalone oraz przewidywanego termin udzielenia odpowiedzi.

Jednak w przypadkach wymagających bardziej szczegółowych wyjaśnień maksymalny czas udzielenia odpowiedzi na zgłoszoną reklamację może wynieść:

1) 35 dni roboczych dla reklamacji, związanej z realizacją zlecenia płatniczego oraz wydania karty płatniczej, w szczególności reklamacji kartowych rozpatrywanych przy udziale Visa lub MasterCard;

2) 60 dni kalendarzowych od daty otrzymania reklamacji niezwiązanej z realizacją zlecenia płatniczego oraz wydania karty płatniczej

Bank nie pobiera żadnych opłat i prowizji za przyjęcie i rozpatrzenie reklamacji.

Odwołania

Po otrzymaniu odpowiedzi na reklamację, Klient ma prawo do złożenia odwołania od decyzji Banku do:

1) odwołania się do Zarządu Banku w terminie 30 dni od dnia otrzymania odpowiedzi na reklamację;

2) odwołania się od stanowiska Zarządu do Rady Nadzorczej Banku,

3) zwrócenia się do Miejskiego Rzecznika Konsumenta lub Powiatowego Rzecznika Konsumenta (przysługuje Klientowi posiadającemu status konsumenta);

4) zwrócenia się do Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego, działającego przy Związku Banków Polskich w celu pozasądowego rozstrzygnięcia sporu (przysługuje Klientowi posiadającemu status konsumenta) w przypadkachroszczeń określonych w Regulaminie Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego, dostępnym na stronie internetowej Związku Banków Polskich (www.zbp.pl);

5) wystąpienia z wnioskiem do Rzecznika Finansowego na zasadach określonych w Ustawie z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym (w przypadku Klienta będącego osobą fizyczną);

6) wystąpienia do Rzecznika Finansowego o przeprowadzenie postępowania polubownego na zasadach określonych w Ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (w przypadku Klienta będącego osobą fizyczną)

7) wystąpienia z powództwem do Sądu Powszechnego.

Właściwym dla Banku organem nadzoru jest Komisja Nadzoru Finansowego z siedzibą przy ul. Pięknej 20, 00-549 Warszawa, adres korespondencyjny Urzędu: Komisja Nadzoru Finansowego, Plac Powstańców Warszawy 1, skr. poczt. 419, 00-950 Warszawa 1.

Znajdziesz nas też tutaj

Bank Spółdzielczy w Chrzanowie, 32-500 Chrzanów Al. Henryka 22 zarejestrowany w Sądzie Rejonowym dla Krakowa-Śródmieścia w Rejestrze Przedsiębiorców KRS nr 0000132253, NIP 628-000-08-59, Regon 000499130